Wij delen gratis compost uit op 15 juni

Hoewel de landelijke compostdag - een initiatief van de Vereniging Afvalbedrijven - op 23 maart was, hebben wij dit jaar voor een ander moment gekozen, namelijk zaterdag 15 juni. Zo kunt u de planten in uw tuin of op uw balkon voor de rest van de zomer nog een extra boost geven. Met het uitdelen van compost willen we u - net als elk jaar - opnieuw bedanken voor het gescheiden aanleveren van uw gft-afval.

Onze medewerkers delen graag weer gratis zakken compost uit aan inwoners. Dit is op zaterdag 15 juni, tussen 08.00 en 12.00 uur, op de Gemeentewerf in Naaldwijk (Hoogwerf 5, Naaldwijk).

Goed om te weten: op = op

Per adres krijgt u maximaal 2 zakken compost mee, zolang de voorraad strekt.

Afval scheiden

Wij vinden een aantrekkelijke en veilige leefomgeving belangrijk. Daarom zamelen we zoveel mogelijk afval gescheiden in. Door afval op de juiste manier te scheiden, zorgen we ervoor dat de verschillende soorten afval op de juiste manier wordt verwerkt of vernietigd.

Van groente-, fruit- en tuinafval naar compost

Groente-, fruit- en tuinafval (GFT) wordt verwerkt tot compost. Compost is een natuurlijke meststof en bodemverbeteraar en daarom veel beter dan kunstmest. Bovendien is het gebruik van natuurlijke meststoffen beter voor het milieu. Blijf daarom uw afval scheiden voor een schonere wereld.

Bent u benieuwd hoe compost gemaakt wordt?