WestlandStek voor vrijwilliger Dragersvereniging St. Barbara Wateringen

De heer J.G.J. (Jaap) van Adrichem uit Wateringen heeft op dinsdag 24 september de WestlandStek ontvangen van wethouder Ben van der Stee. De gemeentelijke onderscheiding werd hem uitgereikt tijdens de jaarlijkse vrijwilligersavond van de Dragersvereniging St. Barbara in Wateringen.

De heer Van Adrichem is al 50 jaar actief als drager bij St. Barbara, verbonden aan de rooms-katholieke parochie Sint Jan de Doper. Naast zijn rol als drager zorgde hij jarenlang voor het onderhoud van de verwarmingsketel van de Sint Jan de Doper Kerk. Sinds augustus 1991 vervult hij bovendien de functie van secretaris. Dragersvereniging St. Barbara, opgericht in 1930, heeft als doel overledenen in samenwerking met de begrafenisondernemer naar hun laatste rustplaats te begeleiden.

WestlandStek

De WestlandStek is een gemeentelijke onderscheiding voor personen die zich gedurende een periode van minimaal 12,5 jaar op bijzondere wijze hebben ingezet voor de gemeente Westland en/of haar rechtsvoorgangers op kerkelijk, cultureel, sociaal, maatschappelijk of sportief gebied.