Werkzaamheden fietspad Slaperdijk vanaf half september

De provincie Zuid-Holland voert vanaf 2 september tot 10 oktober werkzaamheden uit aan het fietspad op de Slaperdijk in Ter Heijde. Het gaat om het gedeelte tussen de Karel Doormanweg en de Strandweg in Ter Heijde. De provincie maakt twee scherpere bochten, bedoeld om de snelheid van fietsers verlagen. Dat verbetert de veiligheid van de fietsoversteek bij de Karel Doormanweg en de Strandweg.

Deze werkzaamheden sluiten aan bij eerdere werkzaamheden van de gemeente Westland en de provincie om de fietsveiligheid te vergroten. De gemeente legde vorig jaar drempels aan bij de fietsoversteken op de Karel Doormanweg en de Strandweg. Eerder verbeterde de provincie de veiligheid al op meerdere plekken van totale fietspad tussen Kijkduin en strandopgang Vlugtenburg. De werkzaamheden in Ter Heijde zijn voorlopig de laatste aanpassingen. Ter Heijde blijft tijdens de werkzaamheden bereikbaar voor bewoners, hulpdiensten, ondernemers en reddingsbrigade.