Twaalf nieuwe Hackshieldhelden beschermen Westland

In Westland hebben meerdere basisscholen meegedaan met Hackshield. Een online game waar kinderen alles leren over de gevaren van het internet. Zij leren om zichzelf en hun omgeving te beschermen. Twaalf van deze deelnemers haalden de meeste punten en zijn daarom gehuldigd door burgemeester Bouke Arends en teamchef Dick van der Ende (Politie Westland).

De burgemeester ziet dat cybercriminaliteit een groeiend probleem is. Steeds meer inwoners worden hier slachtoffer van. Daarom is het zo belangrijk dat kinderen meedoen aan Hackshield: “In Westland wonen veel kinderen die al best wat van het internet weten. Zij gebruiken actief sociale media, of gamen met hun beste vrienden. Maar het internet kan ook gevaarlijk zijn. Daarom is het belangrijk dat zij al op jonge leeftijd weten hoe zij veilig kunnen internetten.”

Twaalf winnaars

Die twaalf winnaars zijn op woensdag 5 juni in het zonnetje gezet. Het was voor de jonge Cyber Agenten een leuke en indrukwekkende middag. Ze konden namelijk ook de politievoertuigen bekijken en in gesprek gaan met agenten, boa’s of jongerenwerk.

Hackshield is een online game voor kinderen tussen de 8 en 12 jaar

Zij leren tijdens het spelen van dit spel alles over hackers, datalekken en veilig internetten. Zo kunnen zij zichzelf en hun omgeving beschermen tegen de gevaren van het internet. Kinderen kunnen de game nog steeds spelen. Ga naar www.joinhackshield.nl of download de app.