FIXbrigade vanaf nu ook in Honselersdijk en Naaldwijk

Sinds november 2023 is de FIXbrigade actief in Westland. Na een succesvolle introductie in Monster werd ’s-Gravenzande toegevoegd. Vanaf nu kunnen ook bewoners uit Naaldwijk en Honselersdijk zich aanmelden voor de FIXbrigade.

Gratis verduurzamen

De FIXbrigade helpt woningeigenaren bij het verduurzamen van de woning met kleine ingrepen, hierdoor is er direct meer wooncomfort en kan de energierekening lager uitvallen.

Woningen ouder dan 1988 uit Naaldwijk, Honselersdijk, ’s-Gravenzande en Monster komen in aanmerking voor de gratis hulp. Andere kernen volgen later.

Wethouder Peter Valstar liep een dagje mee met de FIXbrigade: “De FIXbrigade is een prachtig project met meerdere positieve uitkomsten. Inwoners van Westland krijgen meer wooncomfort en een lagere energierekening. Daarnaast is het prachtig om te zien hoe werkmeester Tim de FIX’ers van de FIXbrigade opleidt. Hierdoor kunnen zij straks instromen in de arbeidsmarkt. Leerzaam, leuk en nuttig om een dagje mee te lopen als FIX’er.”

Over de FIXbrigade

Aan de FIXbrigade is een leerwerktraject verbonden, waarbij mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt worden opgeleid tot FIXer. Door de hulp van de FIXbrigade worden inwoners geactiveerd om energiebesparende maatregelen te treffen, ook als ze die zelf niet kunnen aanbrengen.

De FIXbrigade voert geen inkomenscheck bij bewoners uit. Wel worden de te bezoeken wijken, straten en adressen met de gemeente afgestemd.

De FIXbrigrade is een samenwerking tussen Gemeente Westland, Vitis Welzijn, Patijnenburg en FIXbrigade Nederland en mede mogelijk gemaakt door Rabobank Westland.

Behoefte aan de FIXbrigade? Bekijk hoe het werkt en meld je aan via FIXbrigade.