Burgemeester sluit drie bedrijfspanden in Wateringen

Burgemeester Arends heeft aan de eigenaar van drie bedrijfspanden op bedrijventerrein Wateringseveld een last onder bestuursdwang opgelegd, nadat in zijn panden verdovende middelen waren aangetroffen. De panden zijn voor een periode van zes maanden gesloten.

In de panden vond de politie bijna duizend gram hasj en ruim 20 kilo hennep. Dit is duidelijk meer dan de maximaal toegestane gebruikshoeveelheid van 0,5 gram. Volgens het Damoclesbeleid van de Gemeente Westland 2020 mag de burgemeester een bedrijfspand sluiten als er een grote hoeveelheid softdrugs wordt gevonden. De sluiting kan drie tot zes maanden duren.

De burgemeester vond het nodig om het pand zes maanden te sluiten. Dit was om te zorgen dat het pand niet meer voor drugshandel gebruikt wordt. En om te voorkomen dat de strafbare feiten opnieuw gebeuren. Ook was de maatregel bedoeld om het werk- en leefklimaat in de buurt te beschermen.

De sluiting van de panden staat los van de strafrechtelijke vervolging.