Wmo-melding

U woont in Westland en heeft een hulpvraag. Soms heeft u ondersteuning nodig bij dagelijkse taken om zelfstandig te wonen, zoals de administratie of het huishouden, een rolstoel, vervoer of een woningaanpassing. Eerst kijkt u zelf naar een oplossing. Dit kan ook met hulp van uw kinderen, familie, vrienden of buren. Daarnaast zijn er verschillende organisaties en diensten in het Westland die u kunnen ondersteunen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar Vitis Welzijn of naar éen van de Buurt Informatiepunten

Lukt dit niet? Dan kan de gemeente u ondersteunen. Dit is geregeld in de Wmo: de Wet maatschappelijke ondersteuning.

Wmo-ondersteuning in Westland

Bekijk het filmpje over wat dit voor u betekent.

Wmo-melding doen

Met een Wmo-melding vraagt u een gesprek aan bij de gemeente. U kunt zelf bepalen of u het formulier invult via DigiD of zonder DigiD. Ook kunt u voor iemand anders een melding doen. Dit gaat zonder DigiD.

Hulp bij het melden

Op werkdagen van 9.00 uur – 17.00 uur is de gemeente telefonisch bereikbaar op 14 0174.
U kunt ook langskomen bij een Buurt Informatiepunt.

Een melding gedaan, en dan?

De gemeente streeft ernaar om binnen 2 weken na de melding een afspraak met u te maken.