Over ons

Westland. De Glazen Stad. Dankzij de meest innovatieve agri-sector ter wereld zijn we de vijfde economie van Nederland. Met meer dan 110.000 inwoners die hier wonen, werken, leren en recreëren. In een omgeving die snel verandert, zoeken we steeds opnieuw naar een nieuwe balans. Een balans tussen een groeiende economie en leefbaarheid. Tussen bereikbaarheid en een gezond leefmilieu. En tussen investeren in nieuwe ontwikkelingen en zorgen voor mensen die het moeilijk hebben. Als je werkt bij gemeente Westland bouw je mee aan onze gemeentelijke organisatie en aan de groei van dit unieke gebied. De uitdagingen zijn groot. De kansen om te groeien ook.

Wat we doen

Als gemeente Westland zijn we er voor onze inwoners en bedrijven en ondersteunen we ons college van burgemeester en wethouders. We hebben de ambitie om steeds beter in te spelen op de veranderende vragen uit de samenleving, op de meest uiteenlopende gebieden. Die vragen zijn vaak complex en met elkaar verbonden. Dat vraagt om wendbare en betrouwbare professionals.

Wat we beloven

We zijn een organisatie in ontwikkeling, middenin een gebied dat zich ontwikkelt. En dat biedt kansen, want: meebouwen is meegroeien! Dat betekent dat je binnen onze organisatie het beste uit jezelf kunt halen en snel kunt groeien als mens én als professional. Je krijgt veel vrijheid en verantwoordelijkheid en werkt binnen een hecht team. We geloven dat werkplezier leidt tot betere resultaten.

Hoe is het om hier te werken

Hoe zie jij dat? Die vraag wordt bij ons vaak gesteld. We zijn benieuwd naar je mening en willen dat je actief meedenkt en initiatief toont. Dat is ook nodig, want omdat onze omgeving snel verandert, doet onze organisatie dat ook.

We hebben de ambitie om de komende jaren met alle medewerkers opdrachtgericht te gaan werken. De voorbereidingen daarvoor zijn in volle gang. Omdat we een wendbare en lerende organisatie willen zijn, kijken we voortdurend ‘naar buiten’ om te zien waar we ons kunnen verbeteren. Die onrust moet je leuk vinden. Net als goed samenwerken en samen veel plezier maken.

Carrièrepad

We vinden het belangrijk dat je werk doet waar je goed in bent, blij van wordt en dat je je continu kunt blijven ontwikkelen binnen je loopbaan. We stimuleren interne mobiliteit en bieden je een groot aanbod aan workshops en trainingen. Ook kun je een opleiding of studie volgen, waarbij de kosten geheel of gedeeltelijk kunnen worden vergoed. Met je leidinggevende bespreek je regelmatig je persoonlijke ontwikkeling en ambities.

Het sollicitatieproces

Iedere vacature is anders. Gesprekken vinden digitaal plaats of bij ons op kantoor. Maar over het algemeen ziet de procedure er zo uit:

• je wordt uitgenodigd voor een eerste gespreksronde
  • dat zou kunnen leiden tot een tweede gespreksronde
  • en als we serieus met elkaar verder willen, volgt er een arbeidsvoorwaardengesprek

Soms vragen we om een referentie en/of maakt een assessment onderdeel uit van de procedure. Natuurlijk word je daarover van tevoren geïnformeerd. We verwachten dat je integer bent en beschikt over een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als je bij ons komt werken, leg je de ambtseed of ambtsbelofte af.