We gaan weer jutten!

Ook dit jaar kunt u weer een gratis ijsje, koffie of thee verdienen op het strand. Hoe? Door afval te jutten! Haal hiervoor een juttas bij 1van de vele Westlandse strandpaviljoens die deelnemen aan Grondstofjutters. Vul deze met zwerfafval dat u tegenkomt of uw eigen afval. Bij inlevering van een volle tas krijgt u als dank een kop koffie, thee of ijsje.

Steeds meer jutters

Het is het zesde jaar dat gemeente Westland en Grondstofjutters samenwerken. De afgelopen jaren vulden steeds meer mensen een juttas. In 2023 waren dit er zelfs bijna 2.000. Een prachtig aantal! Ook verwachten we net als vorig jaar weer een jutactie te organiseren waarop we met een groep inwoners het strand schoonmaken. Houd voor meer informatie hierover de Facebookpagina van gemeente Westland of Grondstofjutters in de gaten.

Samen voor een Zeer Schoon Strand

De samenwerking met Grondstofjutters is één van de dingen die gemeente Westland doet om de stranden zo schoon mogelijk te houden. Uit onze deelname aan de Schoonste Strandverkiezing blijkt gelukkig dat we op de goede weg zijn. We verdienden in 2022 en 2023 de titel Zeer Schoon Strand en die hopen we ook in 2024 te verdienen. De eerste inspecties staan dit voorjaar al gepland. Helpt u Westland aan de winst?

Juttip!

Ga op pad als het laagwater (aan het worden) is. Meestal ligt er veel afval op de plek waar het water op het hoogste punt was.

De deelnemende paviljoens zijn:

• Vlugtenburg: Elements, De Pit, Zout, Strandpark Vlugtenburg
  • ’s-Gravenzande: Breez